7 zajímavostí o spodním prádle
Přinášíme vám hned sedm zajímavostí o spodním prádle. Možná budete překvapeni, co spodní prádlo všechno dokáže a jaký byl třeba jeho vývoj.
Svátek spodního prádla
Víte, že den 3. dubna je svátkem spodního prádla? Právě v tento den výrobci a prodejci spodního prádla obvykle pořádají slevy a akci pro zákazníky. Lákají je ke koupi zlevněných kusů. V New Yorku se pořádají pochody ve spodkách a dámy chodí ve spodním prádle.
Spodní prádlo je na světě opravdu dlouho
Něco podobného, jako je dámské spodní prádlo o nosili už římští muži a ženy. Nejprve na sebe natahovali bederní roušku nebo šortky se zajímavým názvem subligaculum. Ženy nosily pruh tkaniny nebo kůže i kolem hrudníku pod názvem strophium. Od 16. století pak ženy nosily smyslné korzety dělané s kostic. A z košilek jsou dnes kalhotky.
Smyslné Kréťanky a prádlo
První předchůdkyně podprsenky se možná objevila i před 2 000 lety před naším letopočtem na Krétě, ale nesloužila k zahalení ňader. Kréťanky si pruh látky omotávaly pod prsy a právě takto zdůrazňovaly své vnady. Pak se ve třeba i ve starém Řecku tak trochu nemravná podprsenka přetvořila v korzet. S hrudí ovázanou pruhem látky pak chodily i Římanky.
Spodní prádlo chudého lidu a oproti tomu korzety
Početnější skupiny chudých žen si oblékaly dlouhé košile, které sloužily jako podprsenka, kalhotky i menstruační vložka současně. Bylo to pohodlnější než korzety z železných plátů a drátěných ok. Ženy nosily sešněrovanou hruď pro rovné držení těla a štíhlost. Ve středověku se korzety používaly spíše ke zvýraznění plného dekoltu. Na dvoře Kateřiny Medicejské a anglické královny Alžběty se dokonce dvorní dámy stahovaly na 30 centimetrů v pase, následkem toho často ztrácely vědomí a v ocelovém pancíři se doslova udusily. Dnes místo toho nosíme stahovací spodní prádlo, bezpečnější a efektivnější.
V podprsence nejlíp vypadá Češka
Nejúspěšnější kampaň na podprsenku udělala značka Wonderbra s Evou Herzigovou, která se stala tváří akce nazvané Hello Boys. Jakmile se objevila v podprsence na plakátech, její krása způsobovala dokonce dopravní nehody po celém světě. Britové tuhle kampaň spodního prádla v roce 2011 zvolili jako nejpopulárnější venkovní reklamu všech dob.
Nejdražší kousky spodního prádla v miliónech
Fantasy Bra od Victoria’s Secret dokonce vyjde na 2,5 miliónů dolarů. Splendor Bra od Victoria’s Secret stojí dokonce 12,5 miliónů dolarů. Možná, že jste si všimli fotografie na Gisele Bundchen, kde vypadá opravdu božsky.
Nové technologie spodního prádla
Společnost First Warning Systems se soustředí na vývoj chytrých podprsenek, které zkoumají pohyb buněk a současně jejich teplotu v těle. Jsou navíc schopny rozeznat bující nádor prsu.